Katagoria: sprzedaż, opublikowano: 16 stycznia 2015


Podsumowanie rynku przyczep rolniczych w 2014 roku

 

Dla producentów przyczep rolniczych rok 2014 zamknął się z wynikiem nieco lepszym niż przed dwunastoma miesiącami. Zarejestrowano 5796 sztuk, a więc o 296 więcej niż w 2013. W samym grudniu na drogi wyjechało 388 nowych przyczep – informuje agencja Martin & Jacob.


Sprzedaż nowych przyczep rolniczych od stycznia do grudnia 2014 (mierzona liczbą rejestracji)

pozycja model/marka liczba
rejestracji
procentowy
udział
zmiana
w %
10
Mar-Pol 85 1,47 77,08
9
Pomot 88 1,52 -15,38
8
Agromet Pilmet 100 1,73 -27,54
7
Ursus 136 2,35 94,29
6
Agromet Pilmet 174 3 -23,01
5
Zasław 462 7,97 -2,94
4
Wielton 533 9,20 21,97
3
Agromet Pilmet 749 12,92 20,03
2
Agromet Pilmet 846 14,60 8,32
Pronar 2017 34,80 6,21
 

Źródło: AgriTrac 2005-2014

 

Co prawda od stycznia do grudnia 2013 roku zarejestrowano 8054 sztuki, jednak aby porównanie było właściwe od tamtego wyniku należy odjąć produkcję własną (2557), która w związku ze zmianami przepisów prawa w zasadzie nie widnieje w zestawieniu za rok 2014. W ciągu dwunastu miesięcy 2014 roku zarejestrowano zaledwie trzy „samoróbki”. Oznacza to, że między 2013 a 2014 rokiem rynek urósł o ponad 5 proc. Najlepszym miesiącem okazał się lipiec, kiedy zarejestrowano 1075 przyczep, najgorszym zaś listopad – 268 sztuk. Poziom sprzedaży jaki udało się osiągnąć w roku 2014 powinien satysfakcjonować producentów. Urósł także rynek wtórny i to 14 proc. co wydaje się zrozumiałe przy braku zewnętrznych źródeł finansowania. Te wyniki pokazują, że polskie gospodarstwa wciąż się modernizują. – mówi Mariusz Chrobot, z firmy Martin & Jacob.

Lider jest tylko jeden

Liderem rynku niezmiennie pozostaje Pronar, który od stycznia do grudnia 2014 roku zarejestrował 2017 przyczep, czyli o 118 więcej niż w analogicznym okresie roku 2013. Swoją niezachwianą pozycję Pronar potwierdził także w grudniu, wprowadzając na rynek 152 sztuki. Podobnie jak przed rokiem, drugie miejsce zajął Metal-Fach. Tym razem producent z Sokółki sprzedał 846 nowych przyczep, a więc o 65 więcej niż w roku 2013. W samym grudniu Metal-Fach także był drugi. Najniższy stopień podium przypadł marce Metaltech, która odnotowała jednocześnie największy ilościowy wzrost sprzedaży. Od stycznia do grudnia 2014 roku, Metaltech zarejestrował 749 sztuk, czyli o 125 więcej niż rok wcześniej. Grudzień dopisał do wyniku producenta z Mirosławca 46 przyczep co tylko potwierdziło trzecie miejsce Metaltechu.

Popularne 12 T

W całym 2014 roku największą popularnością cieszyły się przyczepy o ładowności 10000-12999 kg, które znalazły 1899 nabywców i zdobyły blisko 33 proc. rynku. Kolejne pod względem popularności okazała się przyczepy o tonażu 6-7 T. Od stycznia do grudnia 2014 roku zarejestrowano 1046 sztuk o tej konkretnej ładowności. Tylko 12 nabywców mniej zdecydowało się zakupić przyczepy z segmentu 8-9 T, które w całym roku zajęły trzecie miejsce.

Wielkopolanie na czele

Wielkopolska utrzymała pozycję lidera wśród regionów. W ciągu dwunastu miesięcy 2014 roku Wielkopolanie nabyli 910 nowych przyczep, co wystarczyło na zapewnienie temu regionowi pewnego pierwszego miejsca. Pozycję lidera Wielkopolska potwierdziła także w ostatnim miesiącu roku, deklasując pozostałych rywali. Grudniowy wynik Wielkopolan – 85 sztuk – to ponad dwukrotnie więcej niż zarejestrowano w tym czasie w drugim – łódzkim. Wiceliderem w roku 2014 zostało województwo mazowieckie, w którym zarejestrowano 755 przyczep. Trzecie było lubelskie z wynikiem 619 sprzedanych sztuk.

Sep 18, 2014 – Creating campaign images that buy generic fluoxetine online no prescription positively brand new feature films, using the best, most inspired 
atarax e notpron, atarax de 25 mg – mimickingman.com. atarax online
advair diskus online advair diskus 250/50 sale order Flonase

null

Dapoxetine online

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This